برنج احتمالاً بهترین غذای کربوهیدرات برای ذخیره طولانی مدت است. در حقیقت، بسیاری از خانواده های آسیایی همیشه یک سطل برنج خام نگه می دارند. این یک ترکیب ایده آل برای تقریباً هر وعده غذایی است که دارای طعم بسیار خوبی است.

برنج سفید خام رطوبت کمی دارد و از رشد باکتری و رشد کپک جلوگیری می کند. اگر آن را در یخچال یا فریزر خود نگه دارید، می تواند ماهها دوام داشته باشد و حتی بیشتر نیز طول می کشد.

ماندگاری برنج قهوه ای خام کمتر است، زیرا فرآیند آن کمتر است و اسیدهای چرب را در لایه های خود باقی می گذارد که باعث اکسید شدن و خراب شدن برنج می شود. حتی در این صورت، برنج قهوه ای نپخته می تواند 3-6 ماه در فضای ذخیره سازی در اتاق، 6-12 ماه در یخچال شما و 12-18 ماه در فریزر تازه بماند.

رطوبت بزرگترین دشمن برنج شماست که باعث رشد یک حشرات کوچک قهوه ای مایل به قرمز به نام شپشک برنج می شود که از آن تغذیه می کند. اگر آنها را پیدا کردید، بلافاصله برنج را دور بریزید و ظرف و سطوح اطراف خود را ضد عفونی کنید. برنج مرطوب نیز ممکن است باعث مسمومیت غذایی شود، بنابراین بهتر است آن را به طور کامل دور بیندازید.

هر نوع برنج پخته شده، بیش از دو ساعت دوام نخواهد داشت، به خصوص در دمای بالا. برنج خراب شده سفت و خشک است و بوی آن ترش یا خشک است. و البته نباید خورده شود. اما هنوز می توانید برنج سفید تازه پخته شده را تا 5 روز و تا 6 ماه در فریزر در یخچال خود نگهداری کنید. برنج قهوه ای پخته شده نیز می تواند حداکثر 5 روز دوام بیاورد ، اما فقط 2 ماه در فریزر است.

در اینجا چند مرحله ساده برای تازه نگه داشتن برنج آورده شده است:

1.برنج خام را در یک ظرف ضد هوا نگه داشته و در یک منطقه خشک و خنک قرار دهید تا از آفات و رطوبت دفع شود.

2.همانطور که قبلا ذکر شد، شما همچنین می توانید برنج خام را در یخچال خود نگهداری کنید. همیشه از ظرف دارای درپوش استفاده کنید.

3.برای یخ زدن برنج ، آن را در کیسه های فریزر قرار دهید و قبل از آب بندی ، تمام هوا را خارج کنید. اما بیش از 3 ماه نگه ندارید تا از کمبود آب بدن جلوگیری کنید.

4- همچنین می توانید یک دسته برنج را بپزید و آن را در یخچال قرار دهید. فقط مطمئن شوید که مقدار مورد نیاز خود را برداشته و بقیه را بلافاصله در یخچال نگه دارید. برای وعده غذایی بعدی خود آن را با بخار آب گرم کنید. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، کمی آب اضافه کنید، برنج را در یک کاسه بریزید و بپزید تا نرم شود. یا، از این روش فوق العاده مفید با بسته بندی مواد غذایی شفاف استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت واتساپ
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید
شروع مکالمه
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟
Call Now Button