چرا برنج کشت دوم بهتر است؟

قبل از اینکه راجع به برنج کشت دوم صحبت کنیم بهتر است در مورد برنج کشت اول بگوییم:

برای کشت این نوع برنج در شروع هر سال یعنی فروردین ماه کشاورزان فعالیت های خود را آغاز می کنند و طی چند ماه رسیدگی، در شهریور ماه شالی برنج برداشت می شود، که به آن برنج کشت اول می گویند.

حال برنج کشت دوم یا به اصطلاح دوباره کشت به برنج هایی گفته می شود که کشت آن ها بعد از برداشت کشت اول و در فصل پاییز است و در مناطقی باید انجام شود که دارای آب و هوایی گرم و مرطوب هستند. مرغوب ترین برنج های کشت دوم متعلق به شهرستان بابلسر و فریدونکنار استان مازندران می باشند.

تفاوت برنج کشت دوم و کشت اول چیست؟

اولین تفاوت برنج کشت اول و کشت دوم در زمان کشت آن هاست. معمولا کشت اول برنج در تمامی استان ها در آغاز سال جدید یعنی فروردین ماه شروع می شود و زمان برداشت آن نیز معمولا در اواخر تیر ماه می باشد. بعد از برداشت برنج های کشت اول در مرداد ماه زمان کاشت برنج های کشت دوم می باشد که بهره برداری از آن ها در فصل پاییز و یا آبان می باشد.
در کشت دوم برنج باید از گونه های زودرس و مقاوم در برابر سرما استفاده شود تا هنگام روبرو شدن با سرمای پاییزی زحمات کشاورزان هدر نرود. در کشت دوم برنج به دلیل سخت تر شدن شرایط نسبت به کشت اول و کمتر شدن میزان بارندگی، این برنج از قیمت بیشتری برخوردار است.

برخی افراد معتقدند که برنج کشت دوم عطر و طعم بهتری به دلیل بهره وری از آب باران پاییزی و آفتاب متفاوت فصل پاییز نسبت به برنج کشت اول دارد.
علاوه بر این موارد، برنج کشت دوم محصول سالم تری است که دانه های شکسته کمتری دارد.

انواع برنج کشت دوم

برای کشت دوباره برنج در حال حاضر از سه نوع بذر استفاده می شود، این بذرها برای کشت اول برنج نیز استفاده می شوند.

انواع برنج کشت دوم عبارتند از: برنج کشت دوم فریدونکنار
برنج کشت دوم امراللهی و یا به زبان محلی امان الهی یکی از بذرهایی است که امروزه کمتر برای کشت اول استفاده می شود، اما به دلیل کیفیت آن برای کشت دوم بیشتر از آن استفاده می کنند.

برنج کشت دوم هاشمی نیز که همچنین یکی از برنج های کشت اولی است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

مزایای برنج کشت دوم

1. قابلیت پخت بسیار بالا برای طبخ
2. عطر و طعم بسیار زیاد نسبت به کشت اول و محصول با کیفیت تر
3. استفاده مناسب از کود های شیمیایی و استفاده از سم کمتر

معایب برنج کشت دوم!!!

1. نیاز به آبیاری بیشتر و بهره برداری سخت به دلیل مشکلات آب و هوایی
2. در همه مناطق قابل کشت نیست
3. قیمت بیشتر به دلیل سختی شرایط و کمتر بودن میزان بارندگی

بهترین برنج کشت دوم شمال کدام است؟

برنج ایرانی به دلیل عطر و طعم بی‌ نظیری که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و شهرت جهانی پیدا کرده است. تمام برنج‌ هایی که در استان های شمالی کشور کشت می شوند، دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی هستند که باعث محبوبیت آنها می شود. برنج کشت دوم از برنج های درجه یک و ممتاز محسوب می شود که کیفیت آن بسیار عالی است و بهترین پخت را دارد.
این که بخواهیم از میان انواع برنج‌ های شمال کشور یک گزینه را به عنوان بهترین برنج ایرانی معرفی کنیم کار سختی خواهد بود، چرا که این یک امر کاملا سلیقه‌ ای خواهد بود.

خرید برنج کشت دوم

یکی از بهترین و با کیفیت ترین برنج های ایرانی که بیشتر افراد اقدام به خرید آن می نمایند برنج کشت دوم است. شما با خرید برنج کشت دوم می توانید از عطر مرغوب و پخت بی نظیر آن بهره مند شوید. در صورتی که قصد خرید برنج کشت دوم را دارید می توانید برنج مورد نیاز خود را از شالیکوبی دشت گلستان تهیه نمایید تا در سریع ترین زمان سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت واتساپ
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید
شروع مکالمه
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟
Call Now Button