برنج هاشمی اصل و درجه یک از کجا بخرم؟

برنج هاشمی معطر گیلان یکی از مشهور ترین و با کیفیت ترین نوع برنج ایرانی است که در سال ۱۳۶۴ توسط کشاورز معروف گیلانی به نام یوسف هاشمی کشف شد و کم کم با همت این کشاورز و باقی کشاورزان گیلانی گسترش پیدا کرد و در حال حاضر به صورت وسیع در سطح استان گیلان و بخش‌ هایی از مازندران و گلستان کشت و برداشت می‌ شود.

انواع برنج هاشمی

برنج هاشمی تنها یک نوع می‌ باشد اما آنچه باعث تفاوت در اسامی مختلف برای این برنج شده منطقه کشت آن است. در این قسمت به بررسی انواع برنج هاشمی می‌ پردازیم و چند نمونه از انواع پرطرفدار و محبوب آن را به شما معرفی می‌ کنیم.

برنج هاشمی استخوانی

برنج هاشمی استخوانی جزء ارقام پر محصول است که از نظر ظاهری بسیار شبیه به برنج طارم هاشمی است. این نوع برنج بسیار مرغوب و خوش پخت می باشد و محبوبیت زیادی در بین مردم دارد.
منظور از برنج استخوانی برنجی است که دانه آن سفت باشد و به راحتی نشکند.

برنج هاشمی فریدونکنار

برنج هاشمی فریدونکنار از شالیزار های منطقه فریدونکنار به دست می آید که کیفیت پخت بسیار خوبی دارد و دارای عطر و طعم عالی و پخت مجلسی است.

برنج هاشمی آستانه اشرفیه

یکی دیگر از انواع برنج هاشمی، برنج هاشمی آستانه اشرفیه گیلان است که فقط در مزارع آستانه و اطراف آن کاشته می شود. این شهر به دلیل خاک بسیار حاصل خیز و مناسب و رودخانه سفید رود نسبت به دیگر شهرهای گیلان برای کشت برنج مناسب تر است.

برنج هاشمی لاهیجان

انواع برنج با کیفیت و مرغوب در شهر لاهیجان به دلیل منطقه کوهستانی و رطوبت بالا کشت می شود که تجارت بزرگی را به وجود آورده اند. در مزارع این منطقه انواع برنج هاشمی، برنج طارم و برنج صدری کشت می شوند که کیفیتی عالی و بی نظیر دارند.

برنج هاشمی دودی

برنج دودی همان برنج عطری است که توسط کشاورزان کشت می شود و رنگ تیره تری نسبت به برنج های عطری دارد و طی مراحل تولید به برنج دودی تبدیل می شود. برنج هاشمی دودی یکی از برنج های پر مصرف مردم گیلان است.

تفاوت برنج هاشمی و برنج طارم

برنج طارم همانند برنج هاشمی از مرغوب ترین و پر مخاطب ترین برنج های ایرانی است. برنج هاشمی نشاسته ای تر و اصطلاحا توپر تر از برنج طارم است که بعد از پخت نرم تر و چرب تر از برنج طارم است که حالت خشک و چلویی دارد.

خرید برنج هاشمی و برنج طارم

برای خرید برنج هاشمی و برنج طارم درجه یک شما می توانید با اطمینان کامل محصول با کیفیت و مرغوب را از شالیکوبی دشت گلستان تهیه نمایید، که تمامی محصولات ما با کیفیت و اصل و دارای ضمانت کیفیت هستند. سفارش شما در سریع ترین زمان ممکن و درب منزل به دست شما عزیزان تحویل داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت واتساپ
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید
شروع مکالمه
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟
Call Now Button