برنج دم سیاه چه برنجی است؟

برنج دم سیاه یکی از پر طرف دار ترین برنج ‌های ایرانی است که عطر و طعم خاص آن نشان از مرغوبیت و کیفیت بالای آن دارد. این برنج معمولا در استان‌ گیلان و شهر رشت که زمین هایشان از حاصل خیزی بیشتری برخوردار است و در شالیزارهای مرغوب کشت می شود. دلیل نام‌ گذاری برنج دم سیاه، رنگ ریشک یا دم شلتوک آن است که تقریبا سیاه رنگ می‌ باشد، درحالی که رنگ دانه‌ های این برنج سفید مایل به کرم است.
برنج دم سیاه از دسته برنج های کم محصول بوده که در زمان برداشت نسبت به برنج های هم ردیف خود مانند برنج طارم و برنج هاشمی محصول دهی کمتری در هر هکتار دارد، کشاورزان کمتری به کشت آن می پردازند و همچنین به دلیل سختی زیادی که در مراحل کشت آن وجود دارد قیمت آن در بازار برنج بالاتر است. البته به برنج دم سیاه، طارم دم سیاه نیز گفته می شود.

ویژگی های برنج دم سیاه

برنج دم سیاه دانه هایی با رنگ سفید مایل به کرم دارد که طول آن ها قبل از پخت تقریبا بین 6 تا 8 میلی متر است و بعد از پخت به 12 میلی متر می رسد. همین موضوع نشان می دهد که این برنج قد بسیار کشیده و ظاهر دلچسبی پس از پخت می گیرد.
با انتقال بازدم خود به مقداری از برنج دم سیاه متوجه عطر بی نظیر این برنج ایرانی خواهید شد، از هنگام جوشاندن این برنج، عطر و بوی بی نظیر آن فضای خانه شما را پر خواهد کرد.

برنج دم سیاه با توجه به حجیم شدن و قد کشیدن پس از پخت موجب می شود که شما بتوانید در بیشتر مهمانی ها و مراسم های خود از آن استفاده کنید و از کیفیت بالای آن لذت ببرید.
در بین انواع برنج های ایرانی برنج های دم سیاه کیفیت پخت بهتری دارند و چربی بالای دانه های این برنج و بافت نرمش سبب می شود بعد از پخت بتوان دو یا سه وعده آن را گرم کرد و از آن استفاده نمود بدون اینکه سفت شود.

برنج دم سیاه شالیکوبی دشت گلستان به بهترین روش روز ایران خشک شده و مزه بی نظیری دارد. برنج دم سیاه از گران قیمت ترین و بهترین برنج های ایرانی محسوب می شودو با توجه به کم محصول بودن آن قیمت بالاتری نسبت دیگر برنج های ایرانی دارد.

برای مشاوره و راهنمایی جهت خرید برنج دم سیاه درجه یک با ما تماس بگیرید.

انواع برنج دم سیاه

برنج دم سیاه یکی از برنج های ایرانی مرغوب و با کیفیت است. انواع برنج دم سیاه در شهرهای آستانه اشرفیه، رشت، لاهیجان، فریدونکنار، مینودشت و …. کشت می‌شود. کشاورزان برای کاشت این محصول هزینه بالایی را اختصاص می‌ دهند. در ادامه با برخی از گونه های برنج دم سیاه بیشتر آشنا می شویم.

برنج دم سیاه فریدونکنار

برنج دم سیاه فریدونکنار یکی از برترین برنج های استان مازندران است که عطر و طعم و ظاهر بسیار خوبی دارد. این برنج ری زیادی می کند که برای استفاده در مجالس و میهمانی ها بسیار مناسب است.
برای خرید برنج دم سیاه فریدونکنار و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید تا ابتدا از قیمت برنج دم سیاه مطلع شوید و سپس بهترین خرید را تجربه نمایید.

برنج دم سیاه استخوانی

برنج دم سیاه استخوانی برنجی است که محکم بوده و به راحتی نمی شکند. برنج هایی که مرغوب نباشند شکننده هستند و شیارهای ظریفی بر روی خود دارند که هنگام پخت دچار شکستگی می شوند، اما برنج های استخوانی دچار این گونه شکست ها نمی شوند. دلیل نام گذاری این برنج رنگ مایل به کرم و استخوانی آن است.

برنج دم سیاه مینودشت

برنج طارم دم سیاه مینودشت برنجی بسیار خوش پخت و خوش طعم است. بیشترین نوع برنج کشت شده در مینودشت برنج دم سیاه می باشد که کیفیت این برنج به ندرت در سطح ایران یافت می شود.
شالیکوبی دشت گلستان این برنج ایرانی را با دستگاه های تمام اتوماتیک و با کیفیت بسیار بالا در بسته های 10 کیلوگرمی با قیمت بسیار مناسب در اختیار خریداران قرار می دهد.

برنج دم سیاه صدری

برنج دم سیاه صدری از بهترین و مرغوب ترین ارقام کیفی برنج ایرانی است که در استان گیلان کشت می شود. این برنج بعد از پخت عطر و طعم بسیار بی نظیر و قد مناسبی دارد. به همین دلیل به برنج مجلسی معروف است که مخصوص مشتریان سخت پسند است.


برنج دم سیاه کشت دوم

برنج کشت دوم بهترین برنج ایرانیست که بعد از برداشت برنج کشت اول یعنی در مرداد ماه کاشت می شود. این نوع برنج در سطح جهان جزو برترین هاست و از آن به عنوان گران ترین برنج ایرانی یاد می شود.


برنج دم سیاه کلاله

برنج طارم دم سیاه در تمامی نقاط استان های شمالی کشت می شود که کلاله از معروف ترین مناطق کشت برنج طارم دم سیاه می باشد.
کافیست فقط یکبار امتحان کرده و برنج شالیکوبی دشت گلستان را استفاده نمایید. برنج طارم دم سیاه کلاله از عطر، بو و طعم ناب برنج ایرانی برخوردار است. می توان با انجام آزمایش تجربی و ساده از کیفیت ناب این برنج اطمینان حاصل کنید.

خرید برنج دم سیاه

برای خرید برنج دم سیاه درجه یک و اعلاء شما می توانید با اطمینان کامل محصول با کیفیت و مرغوب را از شالیکوبی دشت گلستان تهیه نمایید، که تمامی محصولات ما با کیفیت و اصل و دارای ضمانت کیفیت هستند. سفارش شما در سریع ترین زمان ممکن و درب منزل به دست شما عزیزان تحویل داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت واتساپ
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید
شروع مکالمه
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟
Call Now Button